14 Feb 2015

Interview with Rhianna Pratchett


مقابلة مع كاتبة تومب رايدر لمناقشة تطور لارا كروفت

An interview with the Tomb Raider's Writer Discusses The Evolution Of Lara Croft

ما الذي يثيرك في فرضية هذه اللعبة والبحث عن الخلود؟
سواء كان الكأس المقدس , شجرة الحياة او الاكل خمس مرات يومياً وان نعيش بعد سنواتنا هي احدى اسألة الانسان الابدية , إستكشاف مايعني ذلك حقاً بفوائدة ومضارة , يثير اهتمامي حقاً ككاتبة , لكن مايثيرني حقاً في هذا المشروع هو إرشاد لارا لمرحلتها القادمة من رحلتها , لقد قامت باشياء لم تكن تتخيل بأنها ستقوم بها جيدة وسيئه والتي هزت تصوراتها السابقة عن ماهي عليه , هي رئة اشياء لم تكن تصدقها والان تبحث عن اجوبة لتلك الاشياء وماتعني لها وللعالم الواسع

هل تطور الشخصية غير من خط اتجاه المسودات الاولى للقصة ؟
نعم طوال الوقت , الكتابة واعادة الكتابة والطرق المسدودة تلك هي الحالة بعيداً عن اللعبة انت تقوم بتشكيل وصقل القصة مراراً , لقد قضينا وقتاً طويلاً بالعمل على الوضع العقلي لـ لارا في بداية اللعبة ودور الشخصيات الثانوية في القصة , وايضاً اردنا انقاص عدد الشخصيات هذه المره لاننا اعتقدنا بأن عدد الشخصيات كان كبيراً في المرة الماضية وعانينا من قلة المساحة لابراز تلك الشخصيات يمكنني القول بأن الخطوة الثانية في رحلة لارا اكثر تحدياً من المرة الاولى

من يقوم بتمويل رحلة لارا هذه المره ؟ هل مازالت غنية ؟
معرض ياماتاي مول من قبل عم سام بدلاً من ثروة لارا , اما هذه البعثة مموله من لارا ومدخراتها (حصلت على وظائف مختلفه ذكرت في اللعبة السابقة والقصة المصورة) عموماً هي اموال خاصة ولاتعني بالخصوص الاسلحة والعدة المستخدمة على اية حال مازالت لارا في صراع حول ثروة عائلتها منذ احداث ياماتاي , مازالت غنية ولكن نظرتها لم تتغير حول استخدام امول عائلتها

ربما اكون قد أضعت بعض الصفحات من مذكرات لارا في المغامرة الاولى ولكن ماهو وضع والدة لارا كروفت ؟
لا ارغب بالتطرق الى هذا الموضوع حالياً

في المغامرة السابقة كانت رواية لارا تذكر اللاعبين طوال الوقت بما حدث وماذا كان هدفها , هل تعتقدين بأن اللعبة تفتقر للدقة في القصة لانكم ترغبون بالتأكد من ان اللاعبين يعرفون اين يذهبون ؟
لارا كانت تتحدث مع نفسها طول الوقت ولكن ذلك كان جزء من شخصيتها على اية حال بعض عناصر القصة لم تكن واقعية بالاضافة الى ان الالعاب في هذا الوقت تميل أكثر الى اعطاء اللاعبين جميع الحلول والتأكد من انهم لن يتوهوا او يحبطوا على الرغم من انني اعتقد بأن اللاعب يجب ان يتوه ويحبط لانه جزء من التسلية

اشار الاعلان الاول بأن لارا ليست في مكاناً افضل عقلياً , كم هي مهيمنه ستكون معركتها مع (اضطراب مابعد الصدمة) في محور القصة ؟
هو جزء لا يتجزء من رحلتها ولكنه ليس المحور الرئيسي اعتقد بأنها تحاول حل العقدة المستعصية في حياتها هي تحاول التصالح مع نفسها ومارئته ومافعلته ما الذي اعتقدت بأنها ستكون وماقد تصبح عليه لاحقاً , لارا اعتقدت بأن طريقها واضحاً امامها لكنها القيت بعنف في طريق اخر هي تنظر الى ماضيها للبحث عن الاجوبة والنصح لكنها ايضاً تبحث عن ضوء جديد كلياً

البطولات النسائية قليلة في عالم الالعاب هل تعتقدين بأن الناس متعصبين لوضع النساء في دور القيادة ؟ كريستال داينمكس تقريباً كان لابد ان تحارب من اجل تغير صورة لارا الجنسية الانثوية
شخصياً ليس لدي اي مانع من اظهار الشخصيات النسائية بشكل مثير , على اية حالة في الماضي الصناعة عانت من كثرة الاغرائات واستعمالها بشكل متكرر , تعريف ماكان جنسياً كان مبالغاً فيه لانه كان يضايق البعض بالتأكيد نحتاج الى التنويع والى العديد من الشخصيات المثيرة لانهم اذكياء مضحكين ومخلصين على قمة ماهم يبدون عليه ,لكني مازلت اعتقد بأن لارا مثيرة فهي جميلة ,عنيفة ,مصممه وذكية كما كانت في السابق لكنها الان ليست مثيرة جنسياً كالسابق أعتقد بأن هذه القرار ساعدنا في الوصول الى شريحة جديدة من المتابعين

تمت الترجمة من قبل تومب رايدر اريبيا يرجى ذكر المصدر عند النقل


  
What excites you about this game’s premise and the quest for immortality?
Whether it’s the Holy Grail, the Tree of Life, or eating five-a-day, living beyond our years is one of humanity’s eternal questions. Exploring what that really means, both the pros and cons, is certainly interesting to me as a writer. However, what particularly excited me about this project was helping guide Lara on the next stage of her journey. She’s done things that she didn’t think she was capable of – both good and bad – and that’s shaken her preconceptions about the person she thought she was. She’s also seen things she doesn’t quite believe and is looking for answers about what those mean for both her and for the wider world. She’s a woman with a lot on her plate.

Does the development process change the narrative much after your initial script? 
Yes, all the time. Writing is rewriting and nowhere is that more the case than in games. You’re constantly tweaking and reshaping. We spent a long time working out the state of Lara’s mind at the start of the game and how the other characters play into that during the story. We also wanted to decrease the number of characters this time as we definitely felt that the cast was too large last time and we suffered through lack of space to fully realize them. I think it’s safe to say that the second step of Lara’s journey was much more challenging than the first.

Who’s funding Lara’s adventures? Is she still pretty wealthy? 
The Yamatai exhibition was funded by Sam’s uncle, rather than Lara’s wealth. This latest expedition is largely funded through Lara’s savings (she has had several jobs, both mentioned in the game and the comics.) By and large she self-funds and considering the expeditions are not really particularly weapon- and gadget-based that makes a difference. However, Lara’s relationship with her family’s wealth is something she’s wrestled with ever since Yamatai. She still comes from a wealthy family, but her attitude towards that wealth is what’s changed.

Maybe I missed some journal entry in the first game, but what's the status on Lara Croft's mother?
That’s not something we’re discussing at the moment.

In the last Tomb Raider, Lara's narration was constantly reminding players what just happened and what she was after. Do you feel like games lack some of the storytelling subtlety of other mediums since they want to ensure players know where to go?
Lara does tend to talk to herself a fair bit, but that’s partly just a quirk of who she is. I think it’s rather an only child trait! However, certain elements of game narrative are somewhat unrealistic and, well, game-y. Like barks, for instance – the small lines of dialogue, which enemies often spout during fights. I mean, who in their right mind telegraphs their actions and intentions during a fight? However, I think we’ve become so used to it as gamers that we don’t really think about it too much. Likewise, I’ve noticed an industry-wide trend over the last five years or so where games seem very keen that players shouldn’t get lost or frustrated at any point. I’m of the school of thought that being lost and getting frustrated is all part of the fun.

The first trailer indicated that Lara's not in the healthiest place mentally, how dominant will her battle with PTSD be throughout the storyline?
It’s part and parcel of her journey, but not the central theme. I think she’s just trying to unravel the Gordian knot that her life has become. She’s trying to reconcile what she saw and what she did, with who she thought she was and who she might become. Lara’s someone who thought her path ahead was clear and instead she has been violently thrown off it. As a consequence she’s looking to her past for answers and guidance, and also seeing that in a completely new light as well.

Strong female leads are a rarity in the video game world. Do you think people are nervous to put females in a leading role? Crystal Dynamics almost had to fight to make Lara less of a sexed up caricature of femininity.
I personally don’t have an issue with female characters being sexy. However, in the past the industry has suffered from sexy merely being used as a solo personality trait. Likewise, the definition of what constitutes sexy has been very narrow and frequently meant overly sexualized, which was off-putting for some. We definitely need more diversity in this area and to create more characters who’re sexy because they’re smart, funny, thoughtful, loyal, textured and flawed people, on top of whatever they may look like. I still think Lara’s sexy. She’s beautiful, fierce, empathetic, determined and smart – which arguably she was before. But now she’s just not sexualized. I think that decision has definitely helped us reach new audiences.

Source 

14 Feb 2015

Interview with Rhianna Pratchett


مقابلة مع كاتبة تومب رايدر لمناقشة تطور لارا كروفت

An interview with the Tomb Raider's Writer Discusses The Evolution Of Lara Croft

ما الذي يثيرك في فرضية هذه اللعبة والبحث عن الخلود؟
سواء كان الكأس المقدس , شجرة الحياة او الاكل خمس مرات يومياً وان نعيش بعد سنواتنا هي احدى اسألة الانسان الابدية , إستكشاف مايعني ذلك حقاً بفوائدة ومضارة , يثير اهتمامي حقاً ككاتبة , لكن مايثيرني حقاً في هذا المشروع هو إرشاد لارا لمرحلتها القادمة من رحلتها , لقد قامت باشياء لم تكن تتخيل بأنها ستقوم بها جيدة وسيئه والتي هزت تصوراتها السابقة عن ماهي عليه , هي رئة اشياء لم تكن تصدقها والان تبحث عن اجوبة لتلك الاشياء وماتعني لها وللعالم الواسع

هل تطور الشخصية غير من خط اتجاه المسودات الاولى للقصة ؟
نعم طوال الوقت , الكتابة واعادة الكتابة والطرق المسدودة تلك هي الحالة بعيداً عن اللعبة انت تقوم بتشكيل وصقل القصة مراراً , لقد قضينا وقتاً طويلاً بالعمل على الوضع العقلي لـ لارا في بداية اللعبة ودور الشخصيات الثانوية في القصة , وايضاً اردنا انقاص عدد الشخصيات هذه المره لاننا اعتقدنا بأن عدد الشخصيات كان كبيراً في المرة الماضية وعانينا من قلة المساحة لابراز تلك الشخصيات يمكنني القول بأن الخطوة الثانية في رحلة لارا اكثر تحدياً من المرة الاولى

من يقوم بتمويل رحلة لارا هذه المره ؟ هل مازالت غنية ؟
معرض ياماتاي مول من قبل عم سام بدلاً من ثروة لارا , اما هذه البعثة مموله من لارا ومدخراتها (حصلت على وظائف مختلفه ذكرت في اللعبة السابقة والقصة المصورة) عموماً هي اموال خاصة ولاتعني بالخصوص الاسلحة والعدة المستخدمة على اية حال مازالت لارا في صراع حول ثروة عائلتها منذ احداث ياماتاي , مازالت غنية ولكن نظرتها لم تتغير حول استخدام امول عائلتها

ربما اكون قد أضعت بعض الصفحات من مذكرات لارا في المغامرة الاولى ولكن ماهو وضع والدة لارا كروفت ؟
لا ارغب بالتطرق الى هذا الموضوع حالياً

في المغامرة السابقة كانت رواية لارا تذكر اللاعبين طوال الوقت بما حدث وماذا كان هدفها , هل تعتقدين بأن اللعبة تفتقر للدقة في القصة لانكم ترغبون بالتأكد من ان اللاعبين يعرفون اين يذهبون ؟
لارا كانت تتحدث مع نفسها طول الوقت ولكن ذلك كان جزء من شخصيتها على اية حال بعض عناصر القصة لم تكن واقعية بالاضافة الى ان الالعاب في هذا الوقت تميل أكثر الى اعطاء اللاعبين جميع الحلول والتأكد من انهم لن يتوهوا او يحبطوا على الرغم من انني اعتقد بأن اللاعب يجب ان يتوه ويحبط لانه جزء من التسلية

اشار الاعلان الاول بأن لارا ليست في مكاناً افضل عقلياً , كم هي مهيمنه ستكون معركتها مع (اضطراب مابعد الصدمة) في محور القصة ؟
هو جزء لا يتجزء من رحلتها ولكنه ليس المحور الرئيسي اعتقد بأنها تحاول حل العقدة المستعصية في حياتها هي تحاول التصالح مع نفسها ومارئته ومافعلته ما الذي اعتقدت بأنها ستكون وماقد تصبح عليه لاحقاً , لارا اعتقدت بأن طريقها واضحاً امامها لكنها القيت بعنف في طريق اخر هي تنظر الى ماضيها للبحث عن الاجوبة والنصح لكنها ايضاً تبحث عن ضوء جديد كلياً

البطولات النسائية قليلة في عالم الالعاب هل تعتقدين بأن الناس متعصبين لوضع النساء في دور القيادة ؟ كريستال داينمكس تقريباً كان لابد ان تحارب من اجل تغير صورة لارا الجنسية الانثوية
شخصياً ليس لدي اي مانع من اظهار الشخصيات النسائية بشكل مثير , على اية حالة في الماضي الصناعة عانت من كثرة الاغرائات واستعمالها بشكل متكرر , تعريف ماكان جنسياً كان مبالغاً فيه لانه كان يضايق البعض بالتأكيد نحتاج الى التنويع والى العديد من الشخصيات المثيرة لانهم اذكياء مضحكين ومخلصين على قمة ماهم يبدون عليه ,لكني مازلت اعتقد بأن لارا مثيرة فهي جميلة ,عنيفة ,مصممه وذكية كما كانت في السابق لكنها الان ليست مثيرة جنسياً كالسابق أعتقد بأن هذه القرار ساعدنا في الوصول الى شريحة جديدة من المتابعين

تمت الترجمة من قبل تومب رايدر اريبيا يرجى ذكر المصدر عند النقل


  
What excites you about this game’s premise and the quest for immortality?
Whether it’s the Holy Grail, the Tree of Life, or eating five-a-day, living beyond our years is one of humanity’s eternal questions. Exploring what that really means, both the pros and cons, is certainly interesting to me as a writer. However, what particularly excited me about this project was helping guide Lara on the next stage of her journey. She’s done things that she didn’t think she was capable of – both good and bad – and that’s shaken her preconceptions about the person she thought she was. She’s also seen things she doesn’t quite believe and is looking for answers about what those mean for both her and for the wider world. She’s a woman with a lot on her plate.

Does the development process change the narrative much after your initial script? 
Yes, all the time. Writing is rewriting and nowhere is that more the case than in games. You’re constantly tweaking and reshaping. We spent a long time working out the state of Lara’s mind at the start of the game and how the other characters play into that during the story. We also wanted to decrease the number of characters this time as we definitely felt that the cast was too large last time and we suffered through lack of space to fully realize them. I think it’s safe to say that the second step of Lara’s journey was much more challenging than the first.

Who’s funding Lara’s adventures? Is she still pretty wealthy? 
The Yamatai exhibition was funded by Sam’s uncle, rather than Lara’s wealth. This latest expedition is largely funded through Lara’s savings (she has had several jobs, both mentioned in the game and the comics.) By and large she self-funds and considering the expeditions are not really particularly weapon- and gadget-based that makes a difference. However, Lara’s relationship with her family’s wealth is something she’s wrestled with ever since Yamatai. She still comes from a wealthy family, but her attitude towards that wealth is what’s changed.

Maybe I missed some journal entry in the first game, but what's the status on Lara Croft's mother?
That’s not something we’re discussing at the moment.

In the last Tomb Raider, Lara's narration was constantly reminding players what just happened and what she was after. Do you feel like games lack some of the storytelling subtlety of other mediums since they want to ensure players know where to go?
Lara does tend to talk to herself a fair bit, but that’s partly just a quirk of who she is. I think it’s rather an only child trait! However, certain elements of game narrative are somewhat unrealistic and, well, game-y. Like barks, for instance – the small lines of dialogue, which enemies often spout during fights. I mean, who in their right mind telegraphs their actions and intentions during a fight? However, I think we’ve become so used to it as gamers that we don’t really think about it too much. Likewise, I’ve noticed an industry-wide trend over the last five years or so where games seem very keen that players shouldn’t get lost or frustrated at any point. I’m of the school of thought that being lost and getting frustrated is all part of the fun.

The first trailer indicated that Lara's not in the healthiest place mentally, how dominant will her battle with PTSD be throughout the storyline?
It’s part and parcel of her journey, but not the central theme. I think she’s just trying to unravel the Gordian knot that her life has become. She’s trying to reconcile what she saw and what she did, with who she thought she was and who she might become. Lara’s someone who thought her path ahead was clear and instead she has been violently thrown off it. As a consequence she’s looking to her past for answers and guidance, and also seeing that in a completely new light as well.

Strong female leads are a rarity in the video game world. Do you think people are nervous to put females in a leading role? Crystal Dynamics almost had to fight to make Lara less of a sexed up caricature of femininity.
I personally don’t have an issue with female characters being sexy. However, in the past the industry has suffered from sexy merely being used as a solo personality trait. Likewise, the definition of what constitutes sexy has been very narrow and frequently meant overly sexualized, which was off-putting for some. We definitely need more diversity in this area and to create more characters who’re sexy because they’re smart, funny, thoughtful, loyal, textured and flawed people, on top of whatever they may look like. I still think Lara’s sexy. She’s beautiful, fierce, empathetic, determined and smart – which arguably she was before. But now she’s just not sexualized. I think that decision has definitely helped us reach new audiences.

Source