3 Jun 2015

Rise of the Tomb Raider Q&A #04


بعض الاسألة من المعجبين تجيب عليها ميجان ماري مديرة مجتمع لاعبين تومب رايدر

مانوع الوسائل الاعلامية التي يمكن ان نتوقع ان نراها خلال وبعد معرض آي3 ؟

ليس عليك الانتظار مطولاً الان , سوف نقوم بتفجير الكثير من المفاجآة في معرض آي3 ثق بي لان تفوت شروق التومب رايدر وكشف الاعلان الذي سيرافقة مشاهد من طريقة اللعب خلال المعرض , نحن متحمسون لحقيقة اننا بعد معرض آي3 سنستمر بالتغطية , لدينا مخططات كبيرة لاطلاق اللعبة في فترة الاعياد لعام 2015 وسنقوم بعرض شروق التومب رايدر اون لاين وحول العالم بطريقة كبيرة

رئينا في الاعلان السابق والمجلات المصورة بان لارا تعاني من مرض اضطراب مابعد الصدمة , كيف تخططون لدمج ذلك في اللعبة القادمة 

تجربة لارا في ياماتاي جعلتها تتغير , لم تعاني فقط من فقدان اصدقائها وقبول ما كان يجب عليها تحمله لكنها ايضاً شاهدت شيءً لا يمكن تفسيره شاهدت ادلة على الخلود , ونظرتها للعالم تغيرت بالكامل , ولان لارا عانت عقلياً وعاطفياً ستكون هذه الرحلة اشبه بالحبث عن نفسها من خلال رحلتها الحقيقية الاولى كمهاجمة قبور في بعثتها الى براري سيبيريا

كانت لارا الشابة محبه للقبور وعلم الاثار في رحلاتها مع فون كروي وبعدها اصبحت شخصية مختلفة وعباراتها "اكره القبور" في المغامرة السابقة , هل سيكون لـ لارا الشغف بإستكشاف القبور في اللعبة القادمة؟

شغف لارا بعلم الاثار لايمكن التشكيك فيه وتم تعزيزة في صغرها من قبل عائلتها و روث , في تومب رايدر 2013 وضعت لارا في موقف خارج سيطرتها وكل ماكانت قادرة علية هو محاولة النجاة كما ذكر سابقاً شروق التومب رايدر ستكون اول بعثة استكشافية للتنقيب في القبورهي مستعدة للبحث عن الحقيقة عبر خيوط من اساطير حيث استطاعت ربطها ببعض لذا نعم شغفها بالماضي وعلم الاثار والحقيقة مازال سائداً

كم سيكون تأثير الاصابات والالم على شخصية لارا , ومزاجها وتصرفاتها وشكلها ؟

اردنا ان نغمر اللاعبين بعالم لارا اثناء اللعب لذا صمم الفريق ما اوضحه نوح في السابق بنظام "انعكاس الضرر على لارا" مايعني اذا اصيبت لارا سيظهر ذلك بطريقة معينه وسيتعمق ذلك الى حالتها النفسية او الشكلية لذا لن يكون هنالك فقط مظهر خارجي للشخصية بل تصرفاتها ايضاً على سبيل المثال يمكن لـ لارا ان ترتعش من البرد في الثلج وتقوم بتدفئة يديها عندما تقترب من مصدر ساخن

ماهي المميزات التي سنراها في اللعبة والتي ستحسن من قيمة اعادة اللعب ؟

سنقوم بالرد على ذلك بشكل اوسع في المستقبل , ولكني اعتقد بأن مساحة وحجم المناطق هو ما سيثير الاعبين اكثر , ستحتوي المناطق على قبور للتحدي والتي ستكون متنوعه وعديدة , كما انه سيكون عليك فعل المزيد في تلك المساحات , مثل الكهوف التي يجب ان تستكشفها , السراديب التي يجب ان تعرث عليها , المصادر التي يجب اتحصل عليها وترجمة النصوص بالاضافة الى المهام الجانبية لذا اذا كنت ترغب الحصول على 100% سيكون هنالك العديد من الاسباب لاعادة اللعب

من هو الشخص الذي يقوم بتحديد الجوائز/انجازات بمعنى اخر من يقرر ماهو الانجاز الذي امنح عليه جائزة ومن يأتي بأسماء تلك الانجازات ؟

بالرغم من انه هنالك افراد كلفوا بمهمة تطبيق ذلك على اللعبة , الا انه يعتبر جهد مشترك من الجميع حتى انتم المعجبون تساعدوننا , مثلاً كعكة السلطعون كانت نتيجة تسمية السلطعون "في في" في اللعبة السابقة

هل سنرى قبور كبيرة الحجم كجزء من القصة , اعني ليست قبور تحدي واذا كانت الاجابة بنعم كم سيكون حجمها؟

نعم , القبور في المسار الرئيسي ستكون جزء من اللعبة تمت معالجتهم على مقياس اكبر وسيتم عرضها بشكل متداخل اعني عند دخولك الى مساحة كبيرة وقديمة ستعرف بسرعة اي طريق يجب ان تسلك ولكن عليك ان تحل بعض الالغاز اولاً لتصل الى هدفك مع مزيج من القتال والتنقل والاستكشاف سيكون هنالك توازن بين المساحة والقبور الفرعية بشكل رائع

كيف تم اختيار جونا (يونس) لمرافقة لارا ؟

احب ان افكر بجونا كشخص حقيقي بدلاً من شخصية خيالية ومن تلك الزاوية قام جونا بإختيار دوره , لم يسمح لـ لارا بالسفر وحيدة في هذه الرحلة , فهو مخلص بشكل كبير وروحه المرحه تتلائم مع لارا بعدة اشكال , فهي تعاني من مشاكل لفهم نفسها والعالم الكبير , جونا من ناحية اخرى لا يحتاج الى كل تلك الاجابات , فهو سعيد بأن يأخذ بعض تلك الاشياء من خلال ايمانة

هل كان الاعلان " اكشتف ماوراء الاسطورة" سي جي او مشاهد من اللعبة ؟

تم تصميم السي جي في الاعلان من خلال الفريق الماهر في استوديوهات ديجيتال دومين بإستخدام نماذجنا لـ لارا والبيئة , ابقى على اطلاع لمشاهدة الكشف عن طريقة اللعب في معرض آي3

من هم المستكشفون الذين ظهروا في اعلان اكتشف ماوراء الاسطورة ؟ 

إيميليا ايرهارت رائدة الطيران الامريكي , واول طيارة تحلق منفردة على المحيط الاطلسي اقراء المزيد عنها هنـا
النقيب جون ويلر : حاول عبور المحيط الاطلسي بمركب متحرك في شهر يونيو 1911
تينسينغ نورغاي: متسلق جبال نيبالي والصورة تم التقاطها من قبل المصور ادموند هيلاري هما كانا اول شخصين يصلا الى قمة جبال إفرست
طيار توسكيجي غير معروف



Fans Questions Answered by Meagan Marie Tomb Raider Community Manager

-What kind of new media can we expect to see during/after E3?

You don’t have long to wait now! We’ll blow things out at E3. Trust me, you won’t miss Rise of the Tomb Raider, and the trailer revealed that you’ll get a look at gameplay during the show. Just as exciting is the fact that we’ll keep up the pace once E3 concludes. We’ve got a big launch planed for Holiday 2015, and will be showcasing Rise of the Tomb Raider online and around the globe in a big way

-In the trailer for Rise of the Tomb Raider and in the comics we see signs of Lara suffering from PTSD. How do you guys plan on making that evident in the gameplay

Lara’s experience on Yamatai left her a changed woman. Not only is she struggling with the loss of her friends and coming to terms with what she had to endure, but she also glimpsed something she couldn’t explain. She saw evidence of immortality, and her worldview has changed entirely. So while Lara has struggled mentally and emotionally, this journey is more about finding herself through her first true Tomb Raiding expedition in the wilds of Siberia

-The young Lara of the was really into Tomb and archaeology with her travels with Von Croy but the TR2013 remarked 'I hate tombs' so will Lara have more of a passion for Tomb Raiding in ROTTR?

Lara’s passion for archaeology is undeniable, and was fostered by both family excavations and excursions with Roth as a child. In the Tomb Raider reboot Lara was thrust into a situation out of her control, and it was all she could do to survive. As mentioned above, Rise of the Tomb Raider marks Lara’s first great Tomb Raiding expedition – she’s proactively hunting the truth through threads of myths only she has been able to tie together. So yes, her passion for the past, archaeology, and the truth are very prevalent

- How much effect will pain and injuries have on Lara's character, mood, behavior and look? 

We wanted to immerse players in Lara’s world while playing, so the team created what Noah referred to previously as the ‘system-based reflection of damage on Lara.’ This means that if Lara is hurt, it will show on in certain ways. This goes as far as to her physical appearance and her animations, so there’s not only a visual layer but a behavioral one as well. For example, Lara may shiver while trekking through the snow, and then warm her hands when she steps near a source of heat

-What sort of features will we see in the game that will improve re playability? 

We’ll get into this topic more fully in the future, but I think the size and scope of hubs is one thing that will excite the community. Hubs will remain home to challenge tombs, which will be more numerous and diverse. There is also much more to do in these spaces – caves to explore, crypts to locate, resources to scavenge, texts to translate – even side missions. If you’re into hitting that 100% mark, there will be many reasons to revisit and replay

- Who is it that comes up with the trophies/achievements (meaning who decides what a trophy/achievement is awarded for) and who comes up with their names?

While there are individuals tasked with implementing the final list into the game, it’s also a group effort. Even you guys help. For example, “Crab Cakes” was a direct result of the community naming and adopting Fifi as the reboot’s mascot

-Will we see large tombs as a part of the main story (meaning not challenge tombs) and if so, how large are they?

Yes, tombs on the critical path (main story) are certainly a part of Rise of the Tomb Raider. We’ve tackled them on a grander scale, often featuring what we refer to as nested puzzles. This means that when you enter a huge and ancient space, you are immediately aware of where you need to go within that space in order to progress. However, there are multiple puzzles that need to be solved to get you there, with combat, traversal, and exploration peppered in. These grand spaces balance out the side challenge tombs nicely

-How is it that Jonah was chosen to companion Lara?

I like to think of Jonah as a real person rather than a fictional character, and from that lens, Jonah chose his own role. He wouldn’t let Lara go this journey alone. He is fiercely loyal, and his easy-going spirit is a great contrast to Lara in many ways, who is struggling with understanding herself and the world at large. Jonah on the other hand, doesn’t need all the answers. He’s happy to take some things on faith

-Was the “Discover the Legend Within” trailer CG or in-game footage?

The CG in the trailer was created by the highly talented team at Digital Domain, using our models for Lara and the environment. Stay tuned for the first gameplay reveal at E3

-Who are the explorers from the “Discover the Legend Within” trailer?

• Amelia Earhart: American aviation pioneer, and the first female aviator to fly solo across the Atlantic Ocean - Read more about her here
• Captain John Weller: Attempted to cross the Atlantic in a motor boat in July 1911
• Tenzing Norgay: Nepalese mountain climber, with the photograph taken by Edmund Hillary. They were the first two individuals to reach the summit of Mount Everest.
• An unknown Tuskegee Pilot



3 Jun 2015

Rise of the Tomb Raider Q&A #04


بعض الاسألة من المعجبين تجيب عليها ميجان ماري مديرة مجتمع لاعبين تومب رايدر

مانوع الوسائل الاعلامية التي يمكن ان نتوقع ان نراها خلال وبعد معرض آي3 ؟

ليس عليك الانتظار مطولاً الان , سوف نقوم بتفجير الكثير من المفاجآة في معرض آي3 ثق بي لان تفوت شروق التومب رايدر وكشف الاعلان الذي سيرافقة مشاهد من طريقة اللعب خلال المعرض , نحن متحمسون لحقيقة اننا بعد معرض آي3 سنستمر بالتغطية , لدينا مخططات كبيرة لاطلاق اللعبة في فترة الاعياد لعام 2015 وسنقوم بعرض شروق التومب رايدر اون لاين وحول العالم بطريقة كبيرة

رئينا في الاعلان السابق والمجلات المصورة بان لارا تعاني من مرض اضطراب مابعد الصدمة , كيف تخططون لدمج ذلك في اللعبة القادمة 

تجربة لارا في ياماتاي جعلتها تتغير , لم تعاني فقط من فقدان اصدقائها وقبول ما كان يجب عليها تحمله لكنها ايضاً شاهدت شيءً لا يمكن تفسيره شاهدت ادلة على الخلود , ونظرتها للعالم تغيرت بالكامل , ولان لارا عانت عقلياً وعاطفياً ستكون هذه الرحلة اشبه بالحبث عن نفسها من خلال رحلتها الحقيقية الاولى كمهاجمة قبور في بعثتها الى براري سيبيريا

كانت لارا الشابة محبه للقبور وعلم الاثار في رحلاتها مع فون كروي وبعدها اصبحت شخصية مختلفة وعباراتها "اكره القبور" في المغامرة السابقة , هل سيكون لـ لارا الشغف بإستكشاف القبور في اللعبة القادمة؟

شغف لارا بعلم الاثار لايمكن التشكيك فيه وتم تعزيزة في صغرها من قبل عائلتها و روث , في تومب رايدر 2013 وضعت لارا في موقف خارج سيطرتها وكل ماكانت قادرة علية هو محاولة النجاة كما ذكر سابقاً شروق التومب رايدر ستكون اول بعثة استكشافية للتنقيب في القبورهي مستعدة للبحث عن الحقيقة عبر خيوط من اساطير حيث استطاعت ربطها ببعض لذا نعم شغفها بالماضي وعلم الاثار والحقيقة مازال سائداً

كم سيكون تأثير الاصابات والالم على شخصية لارا , ومزاجها وتصرفاتها وشكلها ؟

اردنا ان نغمر اللاعبين بعالم لارا اثناء اللعب لذا صمم الفريق ما اوضحه نوح في السابق بنظام "انعكاس الضرر على لارا" مايعني اذا اصيبت لارا سيظهر ذلك بطريقة معينه وسيتعمق ذلك الى حالتها النفسية او الشكلية لذا لن يكون هنالك فقط مظهر خارجي للشخصية بل تصرفاتها ايضاً على سبيل المثال يمكن لـ لارا ان ترتعش من البرد في الثلج وتقوم بتدفئة يديها عندما تقترب من مصدر ساخن

ماهي المميزات التي سنراها في اللعبة والتي ستحسن من قيمة اعادة اللعب ؟

سنقوم بالرد على ذلك بشكل اوسع في المستقبل , ولكني اعتقد بأن مساحة وحجم المناطق هو ما سيثير الاعبين اكثر , ستحتوي المناطق على قبور للتحدي والتي ستكون متنوعه وعديدة , كما انه سيكون عليك فعل المزيد في تلك المساحات , مثل الكهوف التي يجب ان تستكشفها , السراديب التي يجب ان تعرث عليها , المصادر التي يجب اتحصل عليها وترجمة النصوص بالاضافة الى المهام الجانبية لذا اذا كنت ترغب الحصول على 100% سيكون هنالك العديد من الاسباب لاعادة اللعب

من هو الشخص الذي يقوم بتحديد الجوائز/انجازات بمعنى اخر من يقرر ماهو الانجاز الذي امنح عليه جائزة ومن يأتي بأسماء تلك الانجازات ؟

بالرغم من انه هنالك افراد كلفوا بمهمة تطبيق ذلك على اللعبة , الا انه يعتبر جهد مشترك من الجميع حتى انتم المعجبون تساعدوننا , مثلاً كعكة السلطعون كانت نتيجة تسمية السلطعون "في في" في اللعبة السابقة

هل سنرى قبور كبيرة الحجم كجزء من القصة , اعني ليست قبور تحدي واذا كانت الاجابة بنعم كم سيكون حجمها؟

نعم , القبور في المسار الرئيسي ستكون جزء من اللعبة تمت معالجتهم على مقياس اكبر وسيتم عرضها بشكل متداخل اعني عند دخولك الى مساحة كبيرة وقديمة ستعرف بسرعة اي طريق يجب ان تسلك ولكن عليك ان تحل بعض الالغاز اولاً لتصل الى هدفك مع مزيج من القتال والتنقل والاستكشاف سيكون هنالك توازن بين المساحة والقبور الفرعية بشكل رائع

كيف تم اختيار جونا (يونس) لمرافقة لارا ؟

احب ان افكر بجونا كشخص حقيقي بدلاً من شخصية خيالية ومن تلك الزاوية قام جونا بإختيار دوره , لم يسمح لـ لارا بالسفر وحيدة في هذه الرحلة , فهو مخلص بشكل كبير وروحه المرحه تتلائم مع لارا بعدة اشكال , فهي تعاني من مشاكل لفهم نفسها والعالم الكبير , جونا من ناحية اخرى لا يحتاج الى كل تلك الاجابات , فهو سعيد بأن يأخذ بعض تلك الاشياء من خلال ايمانة

هل كان الاعلان " اكشتف ماوراء الاسطورة" سي جي او مشاهد من اللعبة ؟

تم تصميم السي جي في الاعلان من خلال الفريق الماهر في استوديوهات ديجيتال دومين بإستخدام نماذجنا لـ لارا والبيئة , ابقى على اطلاع لمشاهدة الكشف عن طريقة اللعب في معرض آي3

من هم المستكشفون الذين ظهروا في اعلان اكتشف ماوراء الاسطورة ؟ 

إيميليا ايرهارت رائدة الطيران الامريكي , واول طيارة تحلق منفردة على المحيط الاطلسي اقراء المزيد عنها هنـا
النقيب جون ويلر : حاول عبور المحيط الاطلسي بمركب متحرك في شهر يونيو 1911
تينسينغ نورغاي: متسلق جبال نيبالي والصورة تم التقاطها من قبل المصور ادموند هيلاري هما كانا اول شخصين يصلا الى قمة جبال إفرست
طيار توسكيجي غير معروف



Fans Questions Answered by Meagan Marie Tomb Raider Community Manager

-What kind of new media can we expect to see during/after E3?

You don’t have long to wait now! We’ll blow things out at E3. Trust me, you won’t miss Rise of the Tomb Raider, and the trailer revealed that you’ll get a look at gameplay during the show. Just as exciting is the fact that we’ll keep up the pace once E3 concludes. We’ve got a big launch planed for Holiday 2015, and will be showcasing Rise of the Tomb Raider online and around the globe in a big way

-In the trailer for Rise of the Tomb Raider and in the comics we see signs of Lara suffering from PTSD. How do you guys plan on making that evident in the gameplay

Lara’s experience on Yamatai left her a changed woman. Not only is she struggling with the loss of her friends and coming to terms with what she had to endure, but she also glimpsed something she couldn’t explain. She saw evidence of immortality, and her worldview has changed entirely. So while Lara has struggled mentally and emotionally, this journey is more about finding herself through her first true Tomb Raiding expedition in the wilds of Siberia

-The young Lara of the was really into Tomb and archaeology with her travels with Von Croy but the TR2013 remarked 'I hate tombs' so will Lara have more of a passion for Tomb Raiding in ROTTR?

Lara’s passion for archaeology is undeniable, and was fostered by both family excavations and excursions with Roth as a child. In the Tomb Raider reboot Lara was thrust into a situation out of her control, and it was all she could do to survive. As mentioned above, Rise of the Tomb Raider marks Lara’s first great Tomb Raiding expedition – she’s proactively hunting the truth through threads of myths only she has been able to tie together. So yes, her passion for the past, archaeology, and the truth are very prevalent

- How much effect will pain and injuries have on Lara's character, mood, behavior and look? 

We wanted to immerse players in Lara’s world while playing, so the team created what Noah referred to previously as the ‘system-based reflection of damage on Lara.’ This means that if Lara is hurt, it will show on in certain ways. This goes as far as to her physical appearance and her animations, so there’s not only a visual layer but a behavioral one as well. For example, Lara may shiver while trekking through the snow, and then warm her hands when she steps near a source of heat

-What sort of features will we see in the game that will improve re playability? 

We’ll get into this topic more fully in the future, but I think the size and scope of hubs is one thing that will excite the community. Hubs will remain home to challenge tombs, which will be more numerous and diverse. There is also much more to do in these spaces – caves to explore, crypts to locate, resources to scavenge, texts to translate – even side missions. If you’re into hitting that 100% mark, there will be many reasons to revisit and replay

- Who is it that comes up with the trophies/achievements (meaning who decides what a trophy/achievement is awarded for) and who comes up with their names?

While there are individuals tasked with implementing the final list into the game, it’s also a group effort. Even you guys help. For example, “Crab Cakes” was a direct result of the community naming and adopting Fifi as the reboot’s mascot

-Will we see large tombs as a part of the main story (meaning not challenge tombs) and if so, how large are they?

Yes, tombs on the critical path (main story) are certainly a part of Rise of the Tomb Raider. We’ve tackled them on a grander scale, often featuring what we refer to as nested puzzles. This means that when you enter a huge and ancient space, you are immediately aware of where you need to go within that space in order to progress. However, there are multiple puzzles that need to be solved to get you there, with combat, traversal, and exploration peppered in. These grand spaces balance out the side challenge tombs nicely

-How is it that Jonah was chosen to companion Lara?

I like to think of Jonah as a real person rather than a fictional character, and from that lens, Jonah chose his own role. He wouldn’t let Lara go this journey alone. He is fiercely loyal, and his easy-going spirit is a great contrast to Lara in many ways, who is struggling with understanding herself and the world at large. Jonah on the other hand, doesn’t need all the answers. He’s happy to take some things on faith

-Was the “Discover the Legend Within” trailer CG or in-game footage?

The CG in the trailer was created by the highly talented team at Digital Domain, using our models for Lara and the environment. Stay tuned for the first gameplay reveal at E3

-Who are the explorers from the “Discover the Legend Within” trailer?

• Amelia Earhart: American aviation pioneer, and the first female aviator to fly solo across the Atlantic Ocean - Read more about her here
• Captain John Weller: Attempted to cross the Atlantic in a motor boat in July 1911
• Tenzing Norgay: Nepalese mountain climber, with the photograph taken by Edmund Hillary. They were the first two individuals to reach the summit of Mount Everest.
• An unknown Tuskegee Pilot