مرحباً جميعاً
بعد ان قضينا سنوات في صناعة لعبه , افضل وقت هو وقت الاطلاق , نحن سعداء حقاً من الاراء الايجابية وتفاعل المعجبين على لعبة شروق التومب رايدر , حيث حصلت اللعبه على عدة ترشيحات منها في حفل جوائز الالعاب لافضل لعبة مغامرة وحركة وترشيح لجائزة افضل اداء تمثيلي والمزيد من الجوائز التي تصلنا يومياً
بينما يستمر استوديونا واستثماراتنا في النمو ,لدينا اخبار سارة لمشاركتها معكم , رون روزنبرج و سكوت آموس تم تعينهما لادارة استوديوهات كريستال داينمكس بالشراكة , سكوت ورون قدما مهارات مختلفة وكلاً منهم سيركز على اخراج افضل مافي الاستوديو بينما يتخذان القرارات سويتاً , كلاهما من المهارات المخضرمه في الاستوديو , رون وسكوت اخذا منصبهما منذ عدة شهور وتم الانتقال بسلاسة , وبما انه اصبح لدينا متسع للتنفس بعد اطلاق اللعبة اردنا ان نقدمهما بشكل رسمي للجميع
Hi Everyone,
After spending years working on a game, the launch is always an exciting time. We are beyond thrilled to see the positive critical and fan response to Rise of the Tomb Raider. The game has been nominated for several awards, including The Game Awards’ “Best Action/Adventure Game” and “Best Performance”, and more accolades come in each day.
As we continue to grow our studio and portfolio, we have some exciting news to share: Ron Rosenberg and Scot Amos have been named as co-studio heads for Crystal Dynamics. Scot and Ron each bring a unique skill set and each will focus on owning different aspects of running a studio, while ultimately making all major decisions together. Both seasoned Crystal Dynamics veterans, Ron and Scot took over a few months ago, and the transition has been seamless. Now that we have a bit of breathing room after the launch, we wanted to formally introduce them in their new role to all of you.
لقد قضيت خمسة سنوات رائعة مع كريستال داينمكس وفي الاونه الاخيرة كمنتج منفذ في شروق التومب رايدر , لقد قضيت ما يقارب اربعة وعشرون عاماً في هذه الصناعة وقبل انضمامي لكريستال كنت قد عملت مع شركة آي ايه , صحيح بأنني كنت قد استمتعت بعملي هناك الا ان استوديوهات كريستال كانت على مشارف بداية ولادة جديدة لاعادة تصور تومب رايدر 2013 وايضاً لان الاستوديو يقوم بالتركيز على وضع جودة وتجربة الاعبين في المقام الاول , كان ذلك تحدياً مبدعاً اذ انني فخور لقول بأننا وجدنا لننجز وننظر الى المستقبل وانا متحمس لاخذ الخطوة القادمة في نمو استوديوهاتنا واستثماراتنا بينما نواصل بناء بيئة يتعلم فيها مطورونا وينضجون بينما يصنعون منتجات محبوبه
سكوت آموس
“I’ve been at Crystal Dynamics for an amazing 5 years, most recently as an Executive Producer on Rise of the Tomb Raider. I’ve been in the industry for 24 years, and immediately prior to joining Crystal I worked at EA’s Visceral and Maxis studios. While I greatly enjoyed my time there, Crystal had the allure of being on the verge of a dramatic rebirth. This was both in its work to reboot an iconic gaming franchise with Tomb Raider 2013, and also culturally refocusing as a studio that puts the player’s quality gaming experience first. It’s been a fantastic creative challenge that I’m proud to say we’ve risen to achieve. Looking to the future, I’m thrilled to take the next steps of growing our studio and expanding our portfolio, while continuing to foster an environment where our developers can learn and grow as they craft beloved products.”
Scot Amos
انضممت الى كريستال في عام 2008 مقاد بحلمي بالعمل على لعبة تومب رايدر , اكتسبت تجربه كمساهم محوري في اعادة تصور تومب رايدر , فضلاً عن تشجيع رؤية الاستوديو لانتاج اللعبة الرقمية القصيرة لارا كروفت وحارس الضوء , لقد عملت في التكنولوجيا العالية والالعاب مايقارب العشرون عاماً , متضمناً عملي في برامج ماد دوك والمعروفة حالياً بروك ستار في انجلترا , كمطور مستقل حصلت على فرصة العمل والتعلم من عدة موزعين ومطورين مختلفين في مجال الصناعة , احب ان اصنع العاباً عظيمة مع اشخاص عظماء وكريستال وفرة الاثنين معاً , دائماً مع نعمل لانتاج افضل لعبة يمكن صنعها للاعبينا , وانا متحمس لاخذ ذلك الى مستوى اعلى في منصبي الجديد
رون روزنبرج
“I joined Crystal in 2008, drawn by my dream to work on a Tomb Raider game. I’ve gained experience as a pivotal contributor on the Tomb Raider refresh, as well as championing the studio’s vision for a “digital short” that became Lara Croft & the Guardian of Light. I’ve been working in high tech and gaming for 20 years, including time at Mad Doc Software, now known as Rockstar New England. As an independent developer, I had the opportunity to work with and learn from many different publishers and developers across the industry. I love making great games with great people and Crystal offers both of those things. We’re always working to make the best game we can for our players, and I’m excited to take this even further in my new role.”
Ron Rosenberg
في خبراً اخر في نهاية هذا العام داريل جاليجار سيغادر سكوير اينيكس بعد اكثر من عشرة سنوات مع الشركة , داريل عمل كرئيس سكوير انيكس لتطوير المنتجات ورئيس استوديوهاتنا الغربية , حيث رعى هذا العام الاطلاق الناجح لشروق التومب رايدر , لارا كروفت تقدمي , لايف از سترينج وجست كوز3 وفي قائمة الانتظار للعام القادم تتضمن دياس اكس وهيتمان وقبل ذلك كان رئيساً لاستوديوهات كريستال داينمكس حيث قاد العديد من المشاريع مثل اعادة تصور تومب رايدر , ساهم داريل في صنع الكثير من الترفيهه خلال وقته مع سكوير اينكس وجميعنا نشكره على مساهمته المدهشه
اردنا ان نشارك هذه الملاحظة المرسلة من الرئيس التنفيذي للاستوديوهات الغربية فيل روجرز والتي ارسلت الى شركتنا
اليوم داريل جاليجار اعلن بأنه سغادر من سكوير اينيكس في نهاية هذا العام بعد ان اصبح في عام 2009 رئيساً لكريستال داينمكس وقاد الاستوديو في اعادة تصور تومب رايدر وخلال السنوات الثلاثة الاخيرة قاد ايضاً استوديوهاتنا الغربية , ارغب بأن اشكره على مجهوداته العظيمة ومساهماته في سكوير اينيكس في صناعة الترفية التي شارك بها , انا حزين لذهابه ولكن احترم قراره وينبغي علينا ان نحتفل بإنجازاته خلال العشر السنوات الماضية , نحن سعداء له ولعائلته للفصل القادم من حياتهم , ونتمنى لهم الحظ الوفير في المستقبل
لكم انتم , معجبونا , شكراً على هذه السنة الرائعة , نتطلع الى تقديم تجارب اكثر إثارة لكم في عام 2016 , اجازة سعيدة
كريستال داينمكس
Echoing this, we wanted to share the note that our western CEO Phil Rogers sent to our company:
“Today Darrell Gallagher announced that he is moving on from Square Enix at the end of this year. Darrell became head of Crystal Dynamics back in 2009, led that studio to reboot the Tomb Raider franchise, and for the last 3 years he has led our western studios. I want to thank him for his tremendous effort and contribution to Square Enix, along with the amazing entertainment he has helped create. I am sad to see him go but respect his decision and we should all celebrate the sheer blood, sweat and tears he has put into our company over the last 10 years! We are excited for him and his family on their next chapter. We wish them the best of luck in the future.”
To you, our fans, thank you for an amazing year. We’re looking forward to creating more exciting experiences for you in 2016. Happy holidays!
- Crystal Dynamics