5 Feb 2015

What we know so far



عودة شخصية جونا من اللعبه السابقة-
موقعان مختلفان عبر الكرة الارضية - ربما هنالك المزيد-
البيئة نفسها ستكون احد الخصوم-
الاقمشة والاعشاب ستكون العلاج-
اكثر من نوع لنفس السلاح-
تشكيلة من الاقواس لكلاً منها خصائصه-
نظام جوي يتفاعل معه الحيوانات والبشر-
مناطق استكشافية اكبر مرتين الى ثلاث مرات من الجزء السابق-
لارا تستطيع تسلق الاشجار , الاختباء في الحشائش والسباحة-
يمكن تخطيط الهجمات قبل بداء المواجهه كون التسلل خلف الجميع ليس هو الهدف-
ادوات لتشتيت انتباه الاعداء وتوجيههم الى حيث تريد-
تقول مجلة جيم انفورمر بأن نظام القتال مشابه للعبة ذا لاست اوف اس-
كريستال داينمكس ستركز على القبور والالغاز اكثر هذه المره-


- Jonah is back from the first game
- two different locations across the globe - could be more .
- Environment itself as the main antagonist.
- Cloth and herb to heal wounds.
- More than one of each weapon type.
- Variety of bows with different attributes.
- Weather system that animals and human enemies react to.
- Hub areas are two to three times bigger than previous game.
- Lara can climb trees, hide in bushes, swim.
- Pushing for pre planning aspect to engaging in combat, though sneaking past everyone isn't the goal.
- Tools for distracting enemies and luring them where you want them.
- Game informer says combat reminds them of the Last of Us.
- CD talks about doing more with tombs and puzzles this time around.

5 Feb 2015

What we know so far



عودة شخصية جونا من اللعبه السابقة-
موقعان مختلفان عبر الكرة الارضية - ربما هنالك المزيد-
البيئة نفسها ستكون احد الخصوم-
الاقمشة والاعشاب ستكون العلاج-
اكثر من نوع لنفس السلاح-
تشكيلة من الاقواس لكلاً منها خصائصه-
نظام جوي يتفاعل معه الحيوانات والبشر-
مناطق استكشافية اكبر مرتين الى ثلاث مرات من الجزء السابق-
لارا تستطيع تسلق الاشجار , الاختباء في الحشائش والسباحة-
يمكن تخطيط الهجمات قبل بداء المواجهه كون التسلل خلف الجميع ليس هو الهدف-
ادوات لتشتيت انتباه الاعداء وتوجيههم الى حيث تريد-
تقول مجلة جيم انفورمر بأن نظام القتال مشابه للعبة ذا لاست اوف اس-
كريستال داينمكس ستركز على القبور والالغاز اكثر هذه المره-


- Jonah is back from the first game
- two different locations across the globe - could be more .
- Environment itself as the main antagonist.
- Cloth and herb to heal wounds.
- More than one of each weapon type.
- Variety of bows with different attributes.
- Weather system that animals and human enemies react to.
- Hub areas are two to three times bigger than previous game.
- Lara can climb trees, hide in bushes, swim.
- Pushing for pre planning aspect to engaging in combat, though sneaking past everyone isn't the goal.
- Tools for distracting enemies and luring them where you want them.
- Game informer says combat reminds them of the Last of Us.
- CD talks about doing more with tombs and puzzles this time around.